.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مناطق آلوده مصرف و توزیع مواد مخدر در مازندران نداریم
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: با اقدامات صورت گرفته در دولت یازدهم به جرات می توان گفت که مناطق آلوده مصرف و توزیع مواد مخدر در استان نداریم.

به گزارش شمال نیوز، علی‌اصغر میرزایی پیش از ظهر شنبه در آستانه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با مجموع اقداماتی که در چهار سال دولت تدبیر و امید در بخش‌های مختلف و پاک‌سازی محلات آلوده استان صورت گرفت، امروز به جرت می‌توان گفت که حتی یک منطقه آلوده که به‌صورت علنی مواد مخدر توزیع و مصرف شود در مازندران نداریم که این همت در دولت یازدهم اتفاق افتاده است.

وی اضافه کرد: ساماندهی و پاک‌سازی مناطق آلوده استان که بیش از ۳۳ مرکز بوده است برای اولین بار با کمک و مشارکت کلیه دستگاه‌های استانی و شهرستانی و با حضور و همیاری ساکنین و افراد این محلات انجام‌شده است.

میرزایی بابیان اینکه ۲۶ ژوئن مصادف با ۵ تیرماه در تقویم مناسبات به نان روز جهانی مواد مخدر نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: عزم جهانی برای خروج از بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی فعلی دنیا یعنی بلای خانمان‌سوز اعتیاد است زیرا مصرف مواد مخدر جوامع بشری را در چنگال مرگ‌آور خود گرفتار و قدرت تفکر اندیشه را از انسان سلب کرده است.

وی افزود: پدیده اعتیاد جزء دغدغه‌های همه کشورهای دنیا است که سالانه بابت مبارزه مبالغ هنگفتی هزینه می‌کنند.

 دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، بابیان اینکه کنفرانس بین‌المللی مبارزه با مواد مخدر در وین برای ابراز عزم سیاسی ملت‌ها در امر مبارزه با اعتیاد تشکیل‌شده است، افزود: در این عزم همه تصمیم گرفتند با بلای خانمان‌سوز اعتیاد مبارزه کنند و جمهوری اسلامی ایران هم در این برنامه جهانی شریک و سهیم است.

میرزایی، بابیان اینکه موضوع مبارزه با سوءمصرف مواد مخدر و اعتیاد در دولت تدبیر و امید موردتوجه قرار گرفت، گفت: اقدامات خوبی در حوزه فرا منطقه‌ای در امر مبارزه صورت گرفته است به‌طوری‌که ایران به‌عنوان کشوری پیشرو در امر مبارزه شناخته‌شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، با اشاره به خسارت‌های زیادی که از مسئله اعتیاد متوجه جامعه می‌شود، افزود: جوانان زیادی درراه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست دادند که آمار شهدای این بخش در مازندران ۸۶ شهید است.

میرزایی، با تأکید بر اینکه بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی در ایران باید موردتوجه قرا گیرد، و گفت: امروزه سازمان‌های مردم‌نهاد و گروه‌های مردمی بیش از ۹۰ درصد درمان اعتیاد را به دوش می‌کشند بر این اساس حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در راستای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و مشارکت حداکثری آحاد جامعه در دولت تدبیر و امید موردتوجه قرار گرفت که پس از گذشت ۴ سال شاهد افزایش ۲۶ درصدی سازمان‌های مردم‌نهاد و افزایش کیفی آن بوده‌ایم.

وی، افزود: صدور مجوز انجمن معتادان گمنام از سوی وزیر محترم کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر هم اولین قدم در این بخش بود به‌طوری‌که هم‌اکنون بیش از ۴ هزار نفر در قالب ۱۶۰ گروه به‌صورت روزانه جلسات گروهی جهت ایجاد امید و کمک به دیگر معتادان در سراسر استان برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، بابیان اینکه از سال ۹۲ با پیگیری‌های صوت گرفته مرکز جمعیت احیای انسانی کنگره ۶۰ در استان راه‌اندازی شد، ادامه داد: تا قبل از سال ۹۲ تنها ۷۷ مرکز ترک اعتیاد در مازندران دارای مجوز بودند که به‌منظور جلب مشارکت‌های اجتماعی این شمار با رشد ۸۰ درصدی به ۱۳۹ مرکز تخصصی در بحث اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی رسید.

میرزایی، افزود: از این میان ۶۶ مرکز اقامتی میان‌مدت است که با تحت پوشش قرار دادن ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت پرهیز مدار و دارویی، فعال هستند درعین‌حال ۸ مرکز کاهش آسیب dic) که بیشتر در مناطق آسیب خیز مستقر است، درعین‌حال ۴۳۸ مرکز ام ام تی در استان فعال است.

وی، اعتبارات تخصیصی به سازمان‌های مردم‌نهاد استان را با روند روبه رشد عنوان کرد و گفت: در سال ۹۵ بیش از ۴۵۰ میلیون تومان وجه نقد و سبد کالا برای خانواده‌های بهبودیافتگان از اعتیاد در نظر گرفته شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، بابیان اینکه فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر فقط رویکرد مقابله‌ای ندارد، اظهار کرد: اگرچه مقابله، محور مبارزه با مواد مخدر است اما موضوع درمان هم در دستور کار دولت قرار دارد لذا افزایش صدور مجوز سمن‌ها از ۱۱۴ سمن به ۱۴۳ سمن و افزایش مراکز درمانی و اقامتی به‌منظور بهبود وضعیت درمان معتادین استان، بوده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.124 seconds.